Familiebezoek - Reisverslag uit Banff, Canada van Jorica Lienden-Dees - WaarBenJij.nu Familiebezoek - Reisverslag uit Banff, Canada van Jorica Lienden-Dees - WaarBenJij.nu

Familiebezoek

Door: Jorica

Blijf op de hoogte en volg Jorica

05 Augustus 2014 | Canada, Banff

Uitslapen! Daar zijn we de dag mee begonnen. Nadat we wakker waren hebben we eerst een supermarkt opgezocht om ontbijt te kopen. Hier in de Douglas Fir ontbeten. Inmiddels hadden we bericht van Sasja en tante Annette dat ze rond 1 uur vanmiddag hier zouden zijn. Ze kwamen vanuit Canmore, waar Sasja en Neil gisteren zijn getrouwd. Canmore is hier ongeveer een half uurtje vandaan. Natuurlijk was ook baby Annika erbij. Een goedlachse dame met enorme blauwe kijkers en Hailey, de 15-jarige dochter van Neil was er ook bij. Eerst even kennis maken en gedag zeggen natuurlijk. Wat gedronken hier. Later zijn we naar het dorp gewandeld en hebben we ergens wat gedronken. Lekker even bijgekletst, nieuwtjes uitgewisseld etc. Het was gezellig. Tegen vijf uur zijn ze weer vertrokken. Neil en Sasja hadden nog een eetafspraak vanavond. Tante Annette is vanuit Canmore teruggereden naar Calgary. Ze zou de komende week bij de dochters van Jess en Erika blijven die vandaag naar Toronto zijn vertrokken. Sasja en Neil vertrekken vrijdag naar Toronto en door naar Barrie, waar dan ook hun spullen aankomen om hun nieuwe huis in te richten. Ze hebben een groot huis gekocht in Barrie, waar een appartement voor tante Annette in hun basement (de onderste verdieping) is. Ver hoeft tante Annette dus niet van huis als ze voor haar kleindochter gaat zorgen als Sasja weer aan het werk gaat. Neil werkt als personal trainer, hij gaat weer voor zichzelf beginnen als ze in Barrie wonen.
Nadat we weer afscheid hadden genomen van de familie, zijn we nog in een paar winkeltjes geweest voordat we weer de berg op zijn gelopen. Het was toch nog een hele wandeling, helemaal omdat we bergop moesten. Even een poosje relaxen en daarna weer naar het dorp (nu toch maar even met de auto gegaan), om uit eten te gaan. We hebben lekkere spareribs gegeten en kip van de grill. Nog een paar winkeltjes doorgelopen op weg naar huis. Het was dus een relaxed dagje. Morgen gaan we een kanotocht maken op de Bow River. Verder moeten we nog even kijken wat we 's middags nog willen doen. Hot springs, de gondola, museum of nog een hiketocht. We zien wel. Ik hoop morgenavond weer online te kunnen om het te vertellen. Internet verbinding is hier erg traag en niet zo best. Valt vaak weg. Dus mocht er vertraging zijn, dan weet je waar het door komt.