Strathcona Park Lodge - Reisverslag uit Strathcona Park, Canada van Jorica Lienden-Dees - WaarBenJij.nu Strathcona Park Lodge - Reisverslag uit Strathcona Park, Canada van Jorica Lienden-Dees - WaarBenJij.nu

Strathcona Park Lodge

Door: Jorica

Blijf op de hoogte en volg Jorica

28 Juli 2014 | Canada, Strathcona Park

Een zonnige dag, ongeveer 26 graden en een koel meer om in te duiken. Vanmorgen uitgeslapen en daarna een ontbijtje op het strandje voor het huisje van Mascha en Danny. Daar zit je 's morgens lekker in het zonnetje. In m'n pyjama met een broodje en een kop chocomelk naar het strandje en daar lekker zitten in de IKEA strandstoelen die hier overal staan. Later op de ochtend met z'n allen naar het zwemstrandje. Het had even nodig, maar ik ben er toch in gedoken. Het water was redelijk koud, maar als je er eenmaal door was, eigenlijk toch heel lekker. Even een baantje gezwommen naar het vlot dat in het water ligt en door naar de ketting van boomstammen die in het water liggen. Het water is mega helder, je kijkt zo naar de bodem, terwijl het toch echt best diep is. Verder in de zon gezeten en in de schaduw natuurlijk.
Vanmiddag ben ik nog even een rondje gaan wandelen met Martin. We hebben de Bogtail gelopen (naar het moeras), daarna de lookout trail, de deertrail en nog iets om weer terug te komen op de camping. Bij de receptie had de receptioniste gezegd dat de lookout trail wel redelijk steil was, maar niet zo ver. Nou en of ie steil was!!!! Het pad was ongeveer 30 cm. breed en echt een bospad, dus met wortels, stenen etc. Een hele uitdaging en iets langer dan gedacht. Uiteindelijk bracht het ons wel op een prachtig uitkijkpunt. Tijdens de hele wandeling zijn we helemaal niemand tegen gekomen. Het is overal zo rustig. Echt vakantie.
Terug gekomen was Danny met een motorbootje met de kinderen het meer op. Lekker even met het gezicht in de wind. Vanavond kwam er iets meer wind opeten, meteen een stuk aangenamer. We hebben bij Mascha op de veranda gegeten met uitzicht op het meer, wat wil een mens nog meer.
Morgen gaan we weer op pad, terug naar de ferry in Nanaimo en dan naar het vaste land. We gaan daar weer de bergen in, maar nu naar het ski-oord Whistler. Ben benieuwd of we daar beren tegen gaan komen.