Op naar Ucluelet - Reisverslag uit Ucluelet, Canada van Jorica Lienden-Dees - WaarBenJij.nu Op naar Ucluelet - Reisverslag uit Ucluelet, Canada van Jorica Lienden-Dees - WaarBenJij.nu

Op naar Ucluelet

Door: Jorica

Blijf op de hoogte en volg Jorica

23 Juli 2014 | Canada, Ucluelet

Om half 8 zijn we vertrokken uit het hotel en reden we via de Lion's Gate Bridge naar de Horseshoe Bay waar de Ferry vertrekt naar Vancouver Island. Alles liep perfect, want aangekomen bij de vertrekhaven, konden we meteen door aan boord. De Ferry bestond uit 7 dekken, dus na heel veel trappen (we stonden op dek 2), kwamen we in het restaurant op dek 6, waar we gingen ontbijten. Het was toch wel anderhalf uur varen, dus ruim de tijd om te eten en op het bovendek te gaan kijken. We hebben geen orka's gespot, maar we blijven zoeken.
Na aankomst in Nanaimo zijn we eerst naar Victoria gereden. Het was een regenachtige dag en niet erg warm. Gelukkig was het droog toen we in Victoria aankwamen. We zijn even rondgewandeld langs het Empress hotel, de parlementsgebouwen en naar Fisherman's Warf. Dat Fisherman's Warf was een kleine commune in de haven van Victoria met allerlei schattige woonbootjes in alle kleuren van de regenboog. Natuurlijk ook verschillende eettentjes, dus hebben we hier geluncht. Fish and chips! Via het wandelpad langs het water zijn we weer terug gegaan richting auto. Onderweg nog even genoten van een show van een straatartiest. Geweldig! Hij wist zijn publiek wel te vermaken.
Na Victoria volgde de autorit van ongeveer 4 uur, waarvan de laatste honderd kilometer een ware achtbaan was door de bergen. Het bleef bewolkt en regenachtig. Om 21:00 uur kwamen we eindelijk aan bij Water's Edge Resort in Ucluelet, waar we de komende drie nachten door zullen brengen. Zoals we al op de foto's hadden gezien, staat er inderdaad een bubbelbad op het balkon. Lara en Ravi waren hun vermoeidheid op slag vergeten en sprongen meteen in het bubbelbad om nog even te ontspannen voordat we gingen slapen. Prachtig appartement hier, met twee slaapkamers en twee badkamers en een compleet ingerichte keuken. LUXE!