Middle of Nowhere - Reisverslag uit Strathcona Park, Canada van Jorica Lienden-Dees - WaarBenJij.nu Middle of Nowhere - Reisverslag uit Strathcona Park, Canada van Jorica Lienden-Dees - WaarBenJij.nu

Middle of Nowhere

Door: Jorica

Blijf op de hoogte en volg Jorica

26 Juli 2014 | Canada, Strathcona Park

Onze dag begon wit! Toen ik de gordijnen opendeed vanmorgen was buiten alles wit. Je zag wel dat ergens de zo'n actief was, maar het was een grote mistbank. Gelukkig klaarde het snel op. Omdat het feest was in het dorp, was er deze ochtend een pannenkoekenbuffet. Aangekomen op de plaats van het evenement, bleek er een tent te staan met volle tafeltjes en 1 iemand achter een gasstelletje om pannenkoeken te bakken. Uhm... Toch maar naar een restaurantje aan de overkant gegaan, waar we alsnog hebben ontbeten met pancakes. Alles vult hier enorm, dus met een goedgevulde maag zijn we terug gegaan naar ons appartement, alles weer in de auto geladen en op pad naar de volgende bestemming. Voordat we weggingen hebben we nog de Willowbrae Trail gelopen. Een pad door het regenwoud. Op een gegeven moment splitste het pad zich naar twee houten paden die elk naar een andere baai voerden. Wij kozen voor de Half Moon Bay. Het pad ontbrak hier en daar een stukje en eindigde in heel veel trappen om helemaal af te dalen naar het strand. Awesome is een veelgehoorde kreet hier en dat was het ook. De baai was nog geheel in nevelen gehuld, dus de schilderachtige baai was een beetje spookachtig, maar dat had ook wel weer iets. Even een paar foto's gemaakt en daarna alle moed bij elkaar geraapt om de trappen weer te beklimmen. Dwars door het regenwoud met bomen die wel 40 meter hoog de lucht in gaan en die hier en daar met wortels en al is omgevallen. Het is zo mooi!
Terug bij de auto gingen we op weg naar onze tussenstop van de dag Little Quallicum Falls. Een serie van watervallen met ongelofelijk helder water. Je kijkt helemaal tot op de bodem. Bij de picknickplaats hebben we even wat gegeten voordat we weer verder reden. Op naar Campbell River. We verblijven hier in houten cabins/lodges op ongeveer 40 km. Van Campbell River. In het nationale park Strathcona Park. Helaas hadden we niet doorgekregen dat de dichtstbijzijnde winkel op 40 km afstand van hier is, anders hadden we even boodschappen kunnen doen toen we in Campbell River waren. Hier zijn we echt in de Middle of Nowhere. De omgeving is prachtig. We zitten vlak aan het meer, waar we ook kunnen zwemmen. Je kunt ook bootjes, kano's en surfplanken huren. Er zijn heel veel activiteiten vanuit dit park, maar een boterham kun je hier niet krijgen. Jammer. De huisjes zijn heel erg knus en helemaal van hout gebouwd, we slapen vannacht onder de balken. De luxe van eerdere adressen is hier niet te vinden. Er staat een oud gasfornuis in de keuken, maar de lakens ruiken heerlijk. Verder hebben we een leuke veranda met uitzicht op het meer. Daar ga ik nu dus naartoe om met Martin, Mascha en Danny nog even wat te drinken.