Jasper National Park - Reisverslag uit Jasper Park Lodge, Canada van Jorica Lienden-Dees - WaarBenJij.nu Jasper National Park - Reisverslag uit Jasper Park Lodge, Canada van Jorica Lienden-Dees - WaarBenJij.nu

Jasper National Park

Door: Jorica

Blijf op de hoogte en volg Jorica

02 Augustus 2014 | Canada, Jasper Park Lodge

Weer 5 uur reizen voor de boeg vandaag. Om 10 uur vertrokken uit Sun Peaks. Eerst een stuk terug naar de Highway. We zijn maar niet gebleven voor de Alpine Blossom Festival activiteiten die vandaag in Sun Peaks zouden zijn. Het weer was vandaag minder. Bewolkt. Toen we vertrokken was het 22 graden. Onderweg ging het naar 28, daalde het naar 18, steeg het naar 31 en daalde het weer naar 24 graden. De wispelturigheid van de Rocky Mountains. Hier en daar een paar druppels regen gehad, maar overwegend droog. Onderweg hebben we verschillende beren gespot, maar nog steeds geen op de foto natuurlijk, want als je er met 100km/uur langs rijdt, dan lukt dat niet. Ik heb nog tegen Martin gezegd dat hij even langs de weg moest parkeren, zodat ik een mooie foto kon maken... Het gaat nog een keer lukken deze vakantie hoor! We kwamen steeds waarschuwingsborden tegen. Overstekende herten, overstekende moose, pas op beren, zelfs een keer een bord dat er eenden over konden steken (haha). Maar bij waarschuwingen is het gebleven, we hebben nog niet overtuigend 'wildlife' gespot.
Toen we vlak bij Jasper over de staatsgrens gingen, waren we ineens ook een uur dichter bij Nederland. Toch een beetje tijdreizen wat we doen. We zijn de tijdgrens over gegaan. Niet dat je er iets van merkt, maar ineens was het en uur later. Stel je voor dat je op zo'n plaats Oud en Nieuw viert. Heb je twee keer feest in een uur, gewoon een beetje naar links of rechts verplaatsen.
Jasper is een stuk drukker dan de vorige plaats waar we waren. Het dorp bestaat feitelijk maar uit een paar straten. In het centrum zitten heel veel winkeltjes en eetgelegenheden. Ons hotel, Best Western Jasper Inn, zit aan het eind van het dorp. Nadat we de auto hadden uitgepakt, zijn de kinderen eerst gaan zwemmen. Er is hier een leuk overdekt zwembad bij. Om 7 uur zijn we naar het dorp gelopen en zijn gaan eten bij 'Something Else'. Leuk tentje, Grieks restaurant eigenlijk, waar ze van alles op de kaart hadden staan. Onze ober was een reiziger uit Tsjechië, die een jaar in Canada werkt. Hij was ook al verschillende keren in Nederland geweest. We hebben lekker gegeten. Nu is het alweer bijna bedtijd. Morgen moeten we om 7 uur op, want we gaan raften. Kon alleen nog maar om 9 uur! Lekker vroeg. Dan heb je nog wat aan de dag zou mijn moeder zeggen :) Lees morgenavond, voor jullie waarschijnlijk morgenvroeg maar weer verder.