Ziplining is fun! - Reisverslag uit Whistler, Canada van Jorica Lienden-Dees - WaarBenJij.nu Ziplining is fun! - Reisverslag uit Whistler, Canada van Jorica Lienden-Dees - WaarBenJij.nu

Ziplining is fun!

Door: Jorica

Blijf op de hoogte en volg Jorica

30 Juli 2014 | Canada, Whistler

Vanmorgen konden we rustig aan doen. We zijn rond 10 uur van huis (hotel) gegaan richting centrum om te gaan ontbijten. Heerlijk op een terrasje in de schaduw. Het beloofde weer een warme dag te worden en inderdaad liep de temperatuur op tot zo'n 30 graden. Nadat we hadden ontbeten zijn we gaan winkelen. Ravi heeft een leuk Canada shirt gescoord en nog een korte broek bij de GAP. De dames konden nog niet helemaal slagen. Er zijn heel veel leuke dingen te koop, uiteraard! Er is hier zelfs een winkel die Cow's heet, iets voor jou Di? Allemaal koeien en grappige T-shirts. Grote koe voor de deur. Weer eens iets anders dan alle beren die je overal ziet.
Je ziet hier in het dorp ook heel veel fietsers. Er is zelfs een heel parcours met schansen e.d. Voor de echte durfals onder ons en daar lopen er hier heel veel van. Met de skilift omhoog, er zijn speciale bakken voor de fiets en dan fietsend naar beneden. Het is erg druk bij die lift. Whistler is een enorm sportief dorp, je kunt hier van alles: raften, kanoën, ziplinen, wandelen, mountainbiken, fietsen, hiken, golfen en er is ook nog een sliding centrum. Uiteraard kun je ook nog op beer-excursie. Veel te veel voor die ene dag die we hier waren. Wij hadden dus gekozen voor het ziplinen. We deden de Eagle tour. Dat houdt in dat je langs 5 verschillende ziplinen gaat. Nadat we allemaal een charmant harnas aan hadden gekregen en een prachtige helm op ons hoofd, gingen we met de gondel naar boven. Op ongeveer een derde van de berg stapten wij uit. Klein eindje lopen daar de eerste Zipline. Dit was een nieuwe lijn. De langste en met een verval van ongeveer 80 meter. Eigenlijk was het helemaal niet eng. Je wordt helemaal gezekerd en als je aan de beurt bent dan gaat het hekje open, ga je een trapje af en dan laat je je vallen. Je roetsjt over en langs de boomtoppen, over riviertjes en over het dal. Je gaat dan van berg naar berg. Op de snelste baan kon je wel 80 km./uur gaan, dus best hard, maar dat had je niet heel erg in de gaten. Het was een geweldige ervaring, super om te doen. Erg jammer dat ze dit in Nederland niet hebben. Er waren twee gidsen bij ons. Eentje ging voorop en de ander zorgde ervoor dat we goed vast zaten en dat we veilig naar beneden konden. De hele toer duurde ongeveer twee en half uur. Je kunt natuurlijk ook even surfen naar ziptrek.com om een indruk te krijgen van het ziplinen. Kijk maar bij de video's. Een aanrader!
Nadat we weer opgefrist waren, zijn we met z'n allen uit eten geweest bij The Old Spaggetti Factory. Een mega leuke tent. Vriendelijke bediening en een all in formule waar je bij elke maaltijd ook een voorgerecht krijgt, een ijsje toe en ook nog koffie of thee na. Wat hier ook opvalt is dat als je uit eten gaat dat je glas cola gratis bijgevuld wordt (zo vaak als je wilt).
Al met al weer een enerverende dag.