The Pacific - Reisverslag uit Ucluelet, Canada van Jorica Lienden-Dees - WaarBenJij.nu The Pacific - Reisverslag uit Ucluelet, Canada van Jorica Lienden-Dees - WaarBenJij.nu

The Pacific

Door: Jorica

Blijf op de hoogte en volg Jorica

24 Juli 2014 | Canada, Ucluelet

Na een nacht lekker slapen, zijn we vanmorgen eerst boodschappen gaan doen in de plaatselijke supermarkt. Voor het goedkope hoef je niet naar Canada op vakantie. Maar niet teveel nadenken in de winkel, want de prijzen zijn mega.
Lekker brood en beleg gekocht, wat te drinken, want onze mega koelkast moet natuurlijk wel een beetje gevuld worden. Na het ontbijt zijn we naar de Wild Pacific Trail gereden, auto geparkeerd en dan de trail op. Breathtaking! Het is zo ontzettend mooi, niet te beschrijven. Elke paar meter is er wel weer een mooi foto punt. Het ene uitkijkje nog mooier dan het andere. Ruige kust, heel grillig met allemaal rotsen, kleine baaitjes, terwijl je langs en door het regenwoud loopt. We hebben de Lighthouse Loop gelopen, dus we kwamen ook langs de vuurtoren. De wandeling was een paar kilometer lang, en erg goede oefening voor zowel de kuiten als de bovenbenen. We zouden hier zo kunnen gaan wonen. Nergens walvissen kunnen ontdekken, maar wel heel veel prachtige natuur.
Na de lunch zijn we naar het strand gegaan. Stapelgek die Nederlanders. Het is vandaag ongeveer 17 graden en de zo'n die vanmorgen uitbundig scheen, verdween in de loop van de middag steeds verder. Op het strand was het behoorlijk winderig en koeltjes. Lekker even een stukje gewandeld. Met de blote voeten door het zand en door de branding is op zich al heerlijk. Ravi en Jesper waagden zich het verst de oceaan in. Zij hadden een natte zwembroek, maar de rest ging toch maar niet verder dan de kuiten. Het oceaanwater was uitermate fris. Toen we terug kwamen bij de auto zat er een ticket op. We waren vergeten een dagpas te kopen voor de auto. Dit bleek verplicht te zijn voor het bezoek aan het strand. Een heel gedoe, maar als het goed is, hebben we het opgelost. We zien het afschrift van de creditcard wel tegemoet...
Vanavond koken we zelf een pan met spaghetti en eten we gezellig hier in ons appartement. Morgen gaan we de oceaan op om walvissen te spotten. We zijn benieuwd.