I love Vancouver - Reisverslag uit Vancouver, Canada van Jorica Lienden-Dees - WaarBenJij.nu I love Vancouver - Reisverslag uit Vancouver, Canada van Jorica Lienden-Dees - WaarBenJij.nu

I love Vancouver

Door: Jorica

Blijf op de hoogte en volg Jorica

22 Juli 2014 | Canada, Vancouver

De vlucht naar Vancouver vanuit Seattle was erg kort. Even opstijgen en weer dalen. Even door de douane voor onze tweede stempel van de dag en daarna door naar de autoverhuur. De auto stond al klaar en na het nodige papierwerk konden we op pad. Het was ongeveer een half uurtje naar het hotel. Om 23:00 uur waren we in ons hotel en konden we naar bed.
De volgende ochtend was iedereen vroeg wakker. We hebben met z'n allen ontbeten in het hotel en daarna zijn we op zoek gegaan naar de bike rental. Allemaal een fiets en een helm en een paar sloten voor als we onderweg soms even af wilden dwalen. We zijn als eerste richting Stanley Park gegaan. Dit stadspark is eigenlijk een compleet bos. We konden er helemaal omheen fietsen. De Seawall route. Geweldig! Het is echt prachtig. Je fietst helemaal langs het water, er zijn overal strandjes, of picknickplaatsen en speeltuintjes. Het was relaxed fietsen zo. Af en toe natuurlijk ook even afstappen voor een Kodak momentje (veel Kodak momentjes). Halverwege even iets gegeten bij een tentje daar langs de route. Nadat we helemaal rond Stanley Park waren gefietst, ging de route verder langs het water, maar dan de stad in. Bij Canada Place zijn we weer even afgestapt om de pier op te lopen. We zijn in de attractie Fly over Canada geweest, een 3D ervaring waarbij je vliegt over de Niagara watervallen, de skigebieden, Vancouver, de uitgestrekte tarwevelden etc. Zo ontzettend mooi. Canada is echt een prachtig land.
Verder fietsen dwars door de stad naar False Creek, daar hebben we ook helemaal rond gefietst. Langs het grote hockey stadion, world of science, rond de haven, waarna we uiteindelijk uitkwamen op Granville Island. Een gezellig eilandje met allerlei winkeltjes, restaurantjes en gezelligheid. Daar hebben we de watertaxi genomen naar downtown Vancouver. Langs English Bay weer verder gefietst tot we uiteindelijk weer terug waren bij de fietsverhuur. Vancouver is een geweldige stad. Het is natuurlijk gewoon een grote stad, maar met ontzettend veel groen, mooie fietspaden, parken en stranden en vooral vriendelijke mensen. Een stad om je thuis te voelen.
's Avonds wilden we eten in het Hardrock Café, maar dat bleek er niet meer te zijn. Ergens anders een tentje opgezocht. Lekker gegeten en daarna snel naar bed, want zo'n hele dag fietsen maakt toch echt wel slaperig.