Op reis - Reisverslag uit Seattle, Verenigde Staten van Jorica Lienden-Dees - WaarBenJij.nu Op reis - Reisverslag uit Seattle, Verenigde Staten van Jorica Lienden-Dees - WaarBenJij.nu

Op reis

Blijf op de hoogte en volg Jorica

21 Juli 2014 | Verenigde Staten, Seattle

Wat een verschrikkelijke manier om aan een reis te beginnen. Het was een grote stress dag. Met hartelijkedank aan de KLM. Zondagavond check ik voor het slapen gaan nog even mij mail en er is een mail van KLM. Door allerlei vage omstandigheden is Rhona omgeboekt naar een andere vlucht. ze moet nu via Seattle naar Vancouver? Stress kwam uit mijn oren. Meteen naar KLM gebeld. Honderd keer sorry natuurlijk, heel vervelend, niet de bedoeling, maar vooral niets aan te doen. Ons hele gezin was omgeboekt, dat was een opluchting, maar onze reis die al 10 uur zou duren, wordt nu met een tussenstop van 4 uur dus een reis van 15 uur. Later blijkt Mascha met haar gezin wel rechtstreeks te vliegen, dus onze gezamenlijke vakantie begint in ieder geval gescheiden.
Maandagmorgen meteen naar Manuel de reisagent gebeld. Hij kijkt raar op van deze ontwikkeling, maar ook zijn telefoontje naar KLM mag niet baten. De vlucht is gewoon overboekt. Er wordt nog even stress aan onze ochtend toegevoegd. Kunnen we meteen vertrekken, dan gaan ze proberen of we eventueel toch nog met de vlucht meekunnen, maar we zitten net op de snelweg als Manuel belt dat het toch niet lukt. Ook moet er ineens een visum geregeld worden, omdat we via de VS reizen. Op Schiphol gaat het van de ene rij naar de andere. Eerst visum regelen, dan inchecken. Blijkt ook nog dat we niet meer bij elkaar zitten, weer gezeur om dit voor elkaar te krijgen. Algehele misere. Als we klaar staan bij de gate komt er ook nog een medewerkster van KLM/Schiphol langs voor een enquete. Doe viel bij ons niet erg gunstig uit, dat zul je begrijpen. Alhoewel de medewerkers op Schiphol erg hun best doen om ons te helpen, wordt er steeds iets anders gezegd. Uiteindelijk zitten we in een vliegtuig van Delta Airline naar Seattle redelijk bij elkaar en 2 om 3. Aan boord krijgen we genoeg te eten en te drinken en er zijn films, spelletjes en muziek, dus we vermaken ons wel. We zijn op tijd geland in Seattle en wachten nu tot we kunnen boarden voor Vancouver. Hopelijk liggen we om een uur of 10/half 11 plaatselijke tijd in ons bed. Als het aan mij ligt morgen betere berichten. Het weer is hier goed: zonnig en een graad of 23.